گياه درماني در زخمها و سوختگيها

دسته بندي : علوم پزشکی » طب سنتی
عنوان مقاله: گياه درماني در زخمها و سوختگيها
قالب فایل: WORD

فهرست مطالب:
خلاصه
مقدمه
● Aloe vera
● Honey
● Marigold
● Tannins
● استفاده از ساير فرم هاي داروئي در سوختگي‎ها
● نتيجه‎گيري


* بخشی از ابتدای مقاله:

خلاصه
استفاده از داروهاي گياهي در درمان آسيبهاي پوستي مانند زخم و سوختگي با انجام تحقيقات مختلف و تأييد اثربخشي آنها مرسوم گرديده است. اثرات مفيد گياهاني مانند آلوئه، هميشه بهار، لاواند و ... در بهبود زخمها و سوختگيها كاربرد آنها را در طبابت نوين تأييد نموده است.

مقدمه
اخيراً استفاده از درمانهاي گياهي به طور فزاينده‎اي در ميان بيماراني كه بدنبال روش‎هاي درماني سنتي هستند، مرسوم شده و مورد پسند بيماران و پزشكان قرار گرفته است. تعداد ويزيت‎هاي انجام شده توسط پزشكان طب سنتي در آمريكا به سرعت در حال افزايش است. در 1997 تعداد اين ويزيت‎ها تقريباً 629 ميليون مورد بود كه از تعداد كل ويزيت‎هاي پزشكان مراقبت‎هاي اوليه فراتر مي‎باشد(1).در اين سال تقريباً 27 بيليون دلار براي درمانهاي سنتي هزينه شده و 24/3 بيليون دلار آن مربوط به درمانهاي گياهي مي‎باشد(2). بطور تخميني تقريباً 50% از مردم انواعي از طب سنتي را مورد استفاده قرار مي‎دهند و بسياري از بيماران اين موضوع را به پزشك خود نمي‎گويند. در آلمان يك مرجع تنظيم كننده بنام كميسيونE بررسي گسترده گياهان شايع را انجام و كيفيت، اثربخشي باليني و موارد استفاده 300 فرآورده گياهي را مورد ارزيابي قرار داده (3,4) و اين بررسي‎ها به استاندارد شدن درمانهاي گياهي منجر شده است. در حال حاضر ايالات متحده‌ قوانين سختي در مورد فرآورده‎هاي گياهي اعمال مي‎نمايد. در اروپا و آسيا طي هزاران سال درمانهاي گياهي به طور موفقيت‎آميزي در درمان اختلالات پوستي به كار رفته‎اند. اكنون اين درمانها بصورت علمي مورد پژوهش قرار مي‎گيرند.
بررسي اثربخشي تعدادي از درمانهاي گياهي براي وضعيت‎هاي درماتولوژيك در حال انجام است و بعضي از آنها شواهد علمي قابل توجهي از اثربخشي را نشان داده‎اند. تركيبات گياهي زيادي براي بيماريهاي مختلف از جمله بيماريهاي پوست جهت فروش عرضه مي‎شوند....
دسته بندی: علوم پزشکی » طب سنتی

تعداد مشاهده: 18533 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: docx

تعداد صفحات: 7

حجم فایل:15 کیلوبایت

 قیمت: 2,250 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی: