طرح توجیهی بررسی بسته‌بندي خرما

دسته بندي : کارآفرینی » صنایع غذایی
این محصول در قالب ورد (WORD) و قابل ویرایش در 73 صفحه تهیه شده است. در بخش زیر برای اطلاع بیشتر از محتویات این فایل و اطمینان از خرید، مطالب چند صفحه آورده شده است. با مطالعه این بخش با اطمینان بیشتر خرید کنید.

لینک دانلود پایین صفحه

طرح بسته‌بندي خرما
- قند خرما
- شيره خرما
- خوراك دام
- سردخانه 2500 تني
محل اجرا: جيرفت- شهرك صنعتي
كارفرما: شركت ماهان سبز كرمان

تنوع نخل در جنوب ايران بسيار زياد است كه بسته به سليقه نخلكاران و امكانات اقليمي در هر منطقه درصدي از سطح نخلستانها را به خود اختصاص مي‌دهد. تكثير خرما عمدتاً به وسيله كشت پاجوش صورت مي‌گيرد. اين پاجوشها در سن 6 – 5 سالگي از نخل اصلي جدا شده و در نخلستان جديد كشت مي‌شود. فاصله كشت در نخلستانها از 5 تا 8 متر متغير است كه عمدتاً حدود 6 متر مي‌باشد. بدين ترتيب در هر هكتار حدود 280 اصله نخل وجود دارد. نخلداران در مقابل كشت هر ده نخل ماده، حداكثر يك نخل نر مي‌كارند. هر نخل در حودد 12 – 6 بار (خوشه) مي‌دهد و حدود 6 سال پس از كشت پاجوش، اولين محصول خرما به دست مي‌آيد. يك درخت خرما در سال بين 800 – 250 گرم گرده مي‌سازد. ميوه‌اي كه 6 -5 ماه بعد از عمل لقاح مي‌رسد. 60 – 20 گرم وزن دارد. داخل قسمت شيرين گوشتي ميوه هسته‌اي به رنگ قهوه‌اي روشن يا قهوه‌اي تيره با يك شكاف طولي مي‌باشد. هسته درون‌بر نيست بلكه آلبومين شاخي دانه‌اي است كه اين حالت را پيدا نموده است. وزن خوشه‌هايي كه همه ساله تعدادشان 12 -6 عدد است تا 25 كيلوگرم مي‌رسد كه از جمله مواد غذايي و كشاورزي مورد استفاده بشر و يكي از منابع ثروت كشور و مهمترين كالاي كشاورزي صادراتي محسوب مي‌شود.

سطح زير كشت و ميزان توليد خرما

اين محصول در سطح بسيار وسيعي در داخل كشور توليد مي‌شود. معمولا در سراسر منطقه جنوب از شرق تا غرب محصول خرما به دست مي‌آيد كه مرغوبترين آنها مربوط به استان خوزستان، فارس و كرمان مي‌باشد. به طور كلي بازدهي هر درخت به طور متوسط 60 – 50 كيلوگرم بوده كه در بعضي مناطق به 140 كيلوگرم نيز مي‌رسد كه افزايش محصول بستگي به شرايط اقليمي نظير خاك، آب و هوا و نوع باروري و كود مصرفي دارد. جدول شماره يك سطح زير كشت و محصول خرما در استانهاي مختلف ايران را نمايش مي‌دهد.
دسته بندی: کارآفرینی » صنایع غذایی

تعداد مشاهده: 3244 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: docx

تعداد صفحات: 73

حجم فایل:93 کیلوبایت

 قیمت: 5,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی: