طرح کارآفرینی درباره ایجاد کارگاه تولید پودر و روغن ماهی

دسته بندي : کارآفرینی » تولیدی
این محصول در قالب ورد (WORD) و قابل ویرایش در 22 صفحه تهیه شده است. در بخش زیر برای اطلاع بیشتر از محتویات این فایل و اطمینان از خرید، مطالب چند صفحه آورده شده است. با مطالعه این بخش با اطمینان بیشتر خرید کنید.

مقدمه

به دليل وجود منابع غني و دست نخورده فانوس ماهيان در آبهاي جنوب ايران، اين نوع ماهي بعنوان ماده اوليه عمده در توليد پودر و روغن ماهي مورد استفاده قرار مي گيرد. این نژاد از ماهی با توجه به بومی شدن در حوضه آبریز بخش جنوبی ایران دارای ذخیره های انبوه در خلیج فارس می باشدو با توجه به غیر خوراکی بودن آن سهمی از سبد خرید مشتریان محصولات دریایی ندارد .

از لحاظ کمیت رشد روز افزون سهم این ماهی در صید سنتی ماهیگیران منطقه باعث شده که با توجه به غیر اقتصادی بودن و عدم وجود بازار خرید در منطقه به صورت مرده به دریا بازگردانده شود .تولید پودر و روغن ماهی نیز وابسطه به وجود منابع ماهیان مذکور وضایعات ماهیان خوراکی و غیر خوراکی دیگر است پودر ماهي عبارتست از محصول جامد فرآوري شده اي كه از آبگيري، پختن، جداسازي، خشك كردن و آسياب ماهي يا ضايعات آن به دست مي آيد.

پودر ماهي داراي سطح بالايي از اسيدهاي آمينه اصلي است كه در توليدات دانه اي كه غذاي اكثر حيوانات است كم يافت مي شود و و همچنين داراي اسيد هاي آمينه ميتونين و سيستئين با محتوا و قابليت هضم و ارزش غذايي بالا مي باشد.

چکیده طرح:

کارخانه تولید پودر ماهی جهت تبدیل انواع ماهیهای غیرخوراکی و نیز ضایعات ماهیهای خوراکی به پودر پروتئین مورد استفاده قرار میگیرد. محصول این کارگاه ارزش غذائی فراوانی در صنایع خوراک دام و طیور دارد و زمان پرواربندی را کوتاه و حجم محصولات دامی را زیاد مینماید.

انگیزه ی طرح:

طرحی که شاهد آن هستید با عنوان - کارگاه تولید پودر و روغن ماهی – به این سبب به نظرم رسید که هرروزه شاهد از بین رفتن حجم زیادی از ماهیهای صید شده توسط ماهیگیران و فروشندگان محلی بوده ام و این اسراف ها تنها سبب از بین رفتن سرمایه نمی شود بلکه سبب مشکلاتی از قبیل شرح زیر میشود:

از بین رفتن ضایعات ماهیهای خوراکی و ماهیهای غیر خوراکی
از بین رفتن جلوه عمومی شهرمخصوصا در محلهای توزیع و فروش ماهی
به خطر افتادن محیط یست و به وجود آمدن محلی برای رشد حشرات و حیوانات موذی
از جمله فواید طرح نیز میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
ايجاد فرصتهاي شغلي مستقيم و غير مستقيم فراوان در منطقه

وجود بازار فروش و عرضه در منطقه با توجه به وجود حوضچه تولید ماهی و میگو و کثرت مرغداریها در منطقه

پيشگيري از هر گونه آلودگي زيست محيطي از طريق به كارگيري تجهيزات و تكنولوژي مدرن
زمينه سازي براي ايجاد و توسعه صيد صنعتي در آبهاي ايران و منطقه
جذب سرمايه گذاري خارجي
غني سازي خوراك دام، طيور و آبزيان

استفاده از منابع دست نخورده و غير مأكول و همچنين جذب صيد محلي شامل ساردين، موتو و...
دسته بندی: کارآفرینی » تولیدی

تعداد مشاهده: 2140 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: docx

تعداد صفحات: 22

حجم فایل:523 کیلوبایت

 قیمت: 3,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی: