گزارش کارآموزی اداره توسعه ريزكامپيوتر

دسته بندي : کارآموزی » کامپیوتر و IT
دانلود گزارش کارآموزی اداره توسعه ريزكامپيوتر
فرمت فایل: ورد
تعداد صفحات: 21

بخشی از متن:
«فصل اول»
    آشنايي با داده پردازي ايران (DPI)
1-1 تاريخچه سازمان
شركت داده پردازي ايران، ابتدا در سال 1335 تحت عنوان شركت آي بي ام ايران تأسيس شد. تأسيس اين شركت همگام با سياست كلي شركت آي بي ام جهاني براي فروش خدمات مربوط به ماشين هاي اداري در كشورهاي خارجي بود.

بنابراين همان سياست، اين شركت شعب خارجي خود را توسط كاركنان محلي اداره مي نمود، كه پس از ديدن آموزش هاي لازم، بكارگيري شدند. به همين دليل، در سال 1357 شركت آي بي ام ايران بيش از يكصد و هفتاد تن كارمند داشت كه همگي بجز يكنفر ايراني بودند.

شركت آي بي ام رفته رفته گسترش يافت، تا جائيكه بنا بر آمار موجود در سال 1357 بيش از نود درصد از كامپيوترهاي موجود در ايران و بخش مهمي از ماشين هاي اداري، نظير دستگاههاي فتوكپي و ماشين هيا تحرير از محل اين شركت تأمين شده بود.

پس از پيروزي انقلاب اسلامي در كشور، شركتهاي خارجي كار خود را تعطيل و از كشور خارج گرديدند. و شوراي عالي انفورماتيك زير نظر سازمان برنامه و بودجه تشكيل گرديد تا وضعيت شركتهاي كامپيوتري را سر و سامان بخشد و پيرو مصوبه شماره 100236 21/8/60 و مذاكراتي كه با مسئولين IBM داشتند در بهمن 1360 شركت IBM شعبه ايران رسماً فعاليت خود را در ايران تعطيل و كلية دارائيها و دستگاههاي خود را طبق قراردادي به مالكيت دولت جمهوري اسلامي ايران واگذار نمود. قرارداد واگذاري شركت IBM به دولت جمهوري اسلامي در زمان وزارت آقاي دكتر بانكي و در زمان تصدي آقاي مهدي صمداني آخرين مدير عامل شركت IBM ايران صورت گرفت.

از بهمن 1360 هيئت مديره جديد از طرف آقاي دكتر بانكي تعيين و شركت بنام 0مديريت موقت IBM سابق) به مديريت آقاي ابوالفضل زندي بيدگلي اولين مدير عامل شركت پس از پيروزي انقلاب اسلامي مشغول به كار شد. گروهي از پرسنل قديمي توسط هيئت مديره جديد انتخاب گرديد و مجموعاً با حدود يكصد نفر نيروي انساني شركت اداره گرديد. شركت داده پردازي ايران در تاريخ 3/4/63 تحت شماره 52667 در اداره ثبت شركتها در زمان تصدي آقاي فصيحي مدير عامل وقت به ثبت رسيد و زير نظر سازمان برنامه و بودجه فعاليت خود را ادامه و گسترش داد.

در تاريخ 1/4/1363 شركتي با نام شركت داده پردازي ايران 0سهامي خاص) به ثبت رسيد تا كليه اموال و درائيهاي شركت «آي بي ام» را به تملك خود برآورد و عهده دار وظايف و مسئوليتهاي آن گردد. در تاريخ 11/11/78 بموجب تصميم نمايندگان ويژه رياست محترم جمهوري اسلامي ايران مالكيت دولت به تمامي 70% سهام و دارائيهاي شركت به صندوق بازنشستگي كشوري واگذار گرديد.

1-2- بخشهاي سازماني و تشكيلات

در حال حاضر شركت با تشكيل 6 اداره كل و نيروي انساني كاملاً مشخص يكي از بزرگنرين شركتهاي صنعت انفورماتيك كشور كسب نموده و در زمينه خدمات كامپيوتري، شبكه ارتباطي و اطلاع رساني، توليد نرم افزارهاي كاربرداي و توليد ريزكامپيوتري و يا ساير خدمات كامپيوتري فعاليت مي نمايد.

ادارات زيرمجموعه شركت معظم داده پردازي ايران شامل 6 اداره زير هستند:

اداره كل ريزكامپيوتر و ماشينهاي اداري
اداره كل عمليات
اداره كل شبكه هاي ارتباطي و اطلاع رساني
اداره توسعه ريزكامپيوتر
اداره كل آموزش

اداره كل نرم افزار

دسته بندی: کارآموزی » کامپیوتر و IT

تعداد مشاهده: 1888 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: word

حجم فایل:19 کیلوبایت

 قیمت: 2,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی: