کارورزی 3 کنش پژوهی

دسته بندي : کارآموزی » مدیریت
دانلود کارورزی 3 کنش پژوهی
رشته: مشاور
فرمت فایل: ورد
تعداد صفحات: 20
فهرست مطالب
چکیده
مقدمه
ویژگی‌های من
تصویری از معلم بودن خود
شیوه‌ی تدریس خود
تحلیل موقعیت
طرح مسئله 1
جلسات توجیهی
طرح مسئله 2
طرح مسئله 3
گزارش پایانی
پیشنهادات و انتقادات
خلاصه‌ای از وضعیت مدرسه
منابع

چکیده:
پس از تکمیل بخش‌نامه‌های کارورزی و رسیدن آن‌ها به دست دانشجویان کارورزی آغاز شد. پس از طی مراحل اداری اعم از دریافت معرفی‌نامه از دانشگاه و تقدیم آن به مدرسه کار من به صورت رسمی به عنوان کارورز در مدرسه فرزانگان که از مدارس خاص شهر رشت واقع در بلوار لاکان است آغاز شد.

پس از معرفی خود به مدیریت و معاونت پرورشی و آشنایی با مشاور و مربیان سعی نمودم به طور منظم در مدرسه حضور پیدا کنم. در اتاق مشاور و مربیان پرورشی توانستم با مشاهده کار معلم و نوع رفتارش با دانش‌آموزان در موقعیت‌های مختلف به تجربیات خوب و مفیدی دست پیدا کنم و سعی کنم بعداً که به صورت بالفعل به عنوان معلم در کلاس حاضر بودم از آن‌ها استفاده کنم؛ تجربیاتی مثل استفاده از روش‌های گروهی برای صرفه‌جویی در انرژی معلم و دانش‌آموزان که باعث صرفه‌جویی در وقت و بالا رفتن کیفیت یادگیری شود.

استفاده از فن بارش مغذی و... البته در استفاده از روش‌های گروهی باید بسیار محتاط بود چون احتمال این می‌رود که همه‌ی کارهای گروه را یک نفر انجام دهد که این مسئله باعث عدم یادگیری در سایر اعضا و فشار مضاعف به دانش‌اموزی که همه‌ی کارها را به تنهایی انجام می‌دهد می‌شود بنابراین از اهداف یادگیری دور می‌شویم پس معلم با زیرکی باید بخش‌بندی مطالب را خود به عهده بگیرد و سعی کند این کار را عادلانه انجام دهد و دانش‌آموزان را تنها در انتخاب بخش‌ها آزاد بگذارد.

بعدها این کار (بخش‌بندی مطالب) می‌تواند توسط خود دانش‌آموزان و تنها با نظارت معلم انجام شود. در این کارورزی به نقش کلیدی مدیر مدرسه در واکنش‌های سایر اعضای مدرسه به موقعیت‌های مختلف پی بردم از دیگر موضوعات جالب توجه تاًثیر فضای فیزیکی مدرسه بر رفتار دانش‌آموزان بود. به عنوان مثال دفتر مشاور که از دفاتر کلیدی و مهم مدرسه است در طبقه دوم و جدا از بقیه دفاتر بود یا وجود نظم در تک تک اتاق‌ها خودبه‌خود روحیه نظم‌پذیری را در دانش‌آموزان بیشتر می‌کرد.
دسته بندی: کارآموزی » مدیریت

تعداد مشاهده: 1771 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: word

حجم فایل:45 کیلوبایت

 قیمت: 6,200 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی: