گزارش کارآموزی شرکت سانیا

دسته بندي : جزوه » فنی و مهندسی
دانلود گزارش کارآموزی شرکت سانیا
فرمت فایل: ورد قابل ویرایش
تعداد صفحات: 52
تاریخچه شرکت ساینا :

ساینا از زنجان به هفت کشور منطقه محصولات بهداشتی صادر می کند شرکت صنایع بهداشتی ساینا (سهامی خاص) یکی از شرکت های وابسته به شرکت پاکستان و گروه توسعه صنایع بهشهر واقع در استان زنجان – جاده ترانزیت قزوین و زنجان 17 کیلومتری ابهر روبروی روستای قروه که تولیدکننده انواع محصولات بهداشتی و آرایشی، اسانس و آیروسل ها با کیفیت مطلوب و مورد تائید و نیاز جامعه می باشد در تاریخ 2/10/80 با مساحت تقریبی 6 هکتار در ناحیه صنعتی شهرستان ابهر تأسیس گردید. مهندس علی صفوی نژاد مدیرعامل شرکت صنایع بهداشتی ساینا با بیان این مطلب گفت امور مرتبط با استقرار تجهیزات و کارهای زیربنایی از خرداد 81 آغاز شده و پس از انجام امور زیربنایی و استقرار دستگاهها و خطوط تولید در تاریخ 12 و 13 خرداد 82 تولید آزمایشی شرکت شروع و از اول مهرماه استارت تولید یک شیفیت و اول اسفند استارت تولید آزمایشی به سه شیفیت زده شد و شرکت به صورت رسمی از اوایل فروردین 83 شروع به فعالیت نمود. وی در خصوص معرفی محصولات تولیدی شرکت گفت : علاوه بر محصول مایع ظرفشوئی یک لیتری به نام گلی که قدمت 40 ساله دارد محصولات دیگری هم در این شرکت تولید می شود که عبارتند از : ژل ظرفشویی صادراتی (پراید)، مایع ظرفشویی گلی (4 لیتری در سه رنگ)، کسانتره (در دو رنگ) و همچنین محصولاتی نظیر : لکه بر، پاک کننده چند منظوره خمیر کف شویی، استیل پاک کن، نرم کننده لباس، مایع ظرفشویی، ژل ظرفشویی دستی و ماشینی، انواع آیروسل ها، حشره کش، دئودورانت و شیشه پاک کن.

مهندس صفوی نژاد با اشاره به اینکه شرکت ساینا با داشتن بالغ بر 15 واحد فعال برای بیش از 170 نفر پرسنل جوان به طور مستقیم ایجاد اشتغال کرده است گفت : پرسنل این شرکت شامل 10 نفر خانم و 160 نفر آقا است که 16 درصد این ترکیب زیر دیپلم، 58 درصد دیپلم، 6 درصد فوق دیپلم و 20 درصد لیسانس و فوق لیسانس هستند این شرکت همچنین برای تعداد 100 نفر پرسنل به صورت غیرمستقیم ایجاد اشتغال کرده است. وی ظرفیت اسمی تولید شرکت را 100 هزار تن اعلام کرده که 50 هزار تن آن هم اکنون در حال بهره برداری است. مدیرعامل شرکت ساینا میزان صادرات شرکت را سالانه 200 تن اعلام کرد که به کشورهای عراق، ارمنستان، گرجستان، آذربایجان، ترکمنستان، قزاقستان و بحرین صادر می شود وی درباره گواهینامه های استاندارد ملی و بین المللی دریافت شده توسط شرکت ساینا گفت : از آنجایی که این شرکت بر این باور است که لازمه حرکت به سوی توسعه پایدار و حفظ و نگهداری محیط زیست پیرامون خود و از سوی دیگر ارتقای پیوسته کیفیت محصولات خود و ایجاد فضای مناسب کاری در جهت مشارکت هرچه بیشتر کارکنان می باشد خود را متعهد به انطباق با الزامات قانونی، ملی و ضوابط و استاندارد مدیریت های زیست محیطی و کیفیت نمود که این امر پس از یک سال تلاش و همت کلیه کارکنان در مهرماه 84 تحقق یافت و این شرکت مفتخر به اخذ دو گواهینامه بین المللی زیست محیطی ایزو 14000 و کیفیت 9001 از مؤسسه بین المللی SOS و نشان استاندارد گردید. مهندس صفوی نژاد انتخاب شرکت ساینا به عنوان واحد کنترل کیفی نمونه استانی، واحد R&D نمونه استانی و صنعت سبز نمونه کشوری را از جمله موفقیت های ملی و منطقه ای شرکت برشمرد.

وی با اشاره به حمایت های استانداردی سازمان صنایع و معادن، بانک ملت سازمان کار، سازمان محیط زیست استان زنجان از شرکت ساینا در مسیر راه اندازی و توسعه شرکت مهم ترین خواسته این شرکت از دولت برای پیشبرد اهداف توسعه ای را ارائه تسهیلات بانکی مناسب و به موقع اعلام کرد. مهندس صفوی نژاد در پایان یادآور شد از دیگر اهداف بلندمدت ساینا استقرار سیستم ها و نظامهایی جهت هرچه پررنگ نمودن مقوله توسعه منابع انسانی و رشد و ارتقاء فردی و سازمانی کارکنان خود می باشد که پس از استقرار واحد آموزش نظامهایی چون نظام مشارکت نظام آراستگی و وابستگی S5 در دستور کار و چشم انداز آینده این شرکت می باشد که شایان ذکر است با عنایت به نوپا بودن ساینا علی رقم اینکه در گامهای نخست و ابتدایی می باشد اما گامهایی مهمی را در سطح منطقه و کشور برداشته است که مسلماً امید بسیاری می رود در آینده از ساینا اقدامات بزرگ، محصولات جدید و در کل نام پرآوازه ای شنیده شود.

 محصولات تولیدی شرکت ساینا :
 فروش با سایر اشخاص :
 1 ) مایع ظرفشویی 1000 گرمی ارکسید
 2 ) مایع ظرفشویی 4000 گرمی ارکسید
 3 ) مایع ظرفشویی 1000 گرمی گلی
 4 ) مایع ظرفشویی 4000 گرمی گلی
 5 ) مایع ظرفشویی 750 گرمی گلی پلاس
 6 ) مایع نرم کننده لباس 750 گرمی
 7 ) مایع نرم کننده لباس 1000 گرمی
 8 ) مایع نرم کننده لباسشویی 1000 گرمی
 9 ) لکه بر البسه رنگی و سفید 750 گرمی
 10 ) پویش استیل
 11 ) مایع شیشه شوی 500 گرمی
 12 ) مایع چندمنظوره 650 گرمی
 13 ) اسانس
 14 ) اسپری حشره کش
 15 ) اسپری دئودورانت
 16 ) ژل ظرفشویی 400 گرمی
 فروش صادراتی :
 1 ) مایع ظرفشویی 1000 گرمی جولی
 2 ) مایع ظرفشویی 500 گرمی پراید اکتیو 8
 3 ) مایع ظرفشویی 1000 گرمی پراید
 4 ) مایع ظرفشویی 500 گرمی پراید اکتیو 12
 5 ) ژل ظرفشویی 250 و 450 گرمی پراید و برف
 6 ) نرم کننده لباس 1000 گرمی برف
 7 ) مایع لباسشوئی 1000 گرمی
 8 ) شیشه شوی 500 گرمی
 9 ) مایع چندمنظوره 650 گرمی
  حقوق و دستمزد پایه و فوق العاده ها و نوبت کاری :
 حقوق پایه حقوقی است که با رعایت قانون کار (برای کارگران رسمی) و یا به وسیله عقد قراردادی که مغایر قانون کار نباشد (برای کارگران قراردادی) برای انجام یک ساعت کار و یا تولید یک واحد محصول تعیین و به صورت ساعتی، روزانه، هفتگی و معمولاً ماهانه پرداخت می شود.

ماده 32 ) سیستم حقوق و دستمزد کارکنان شرکت از دو بخش حقوق و دستمزد ثابت (حقوق و دستمزد کارکنان عادی، حقوق و دستمزد مدیران و متخصصین و حقوق و دستمزد متغیر تشکیل می گردد.)

الف : حقوق و دستمزد ثابت عبارتست از مجموع مزد شغل و مزایای ثابت پرداختی به تبع شغل.
 به منظور تعیین حقوق و دستمزد کارکنان شرکت از دو روش استفاده می شود :
 1 ) حقوق و دستمزد کارکنان عادی :
 حقوق و دستمزد کارکنان عادی براساس طرح طبقه بندی مشاغل که به تائید وزارت کار و اموراجتماعی می رسد تعیین و پرداخت می گردد و حقوق دستمزد مدیران و متخصصین شرکت که براساس مجوز وزارت کار و امور اجتماعی مزد آنان از طریق طبقه بندی مشاغل خارج شده، براساس آیین نامه مربوطه قابل پرداخت خواهد بود.

2 ) حقوق و دستمزد مدیران و متخصصین :
 به منظور تعیین ثابت مدیران و متخصصین شرکت از روش امتیازی شخص و شغل با درنظر گرفتن ضوابط قانون کار استفاده گردیده است. براساس این روش ابتدا خصوصیات فردی، قابل اندازه گیری افراد تحت عنوان عوامل فردی مشخص شده و سپس عوامل شغلی مدیران و متخصصین براساس مشاغل مورد تصدی آنان در طرح طبقه بندی مشاغل مشخص می گردد.

1 . 2 ) عوامل تشکیل دهنده نظام حقوق مدیران و متخصصین شرکت به شرح زیر می باشد :
 1 . 1. 2 ) مصوبات شورای عالی کار در مورد حقوق و دستمزد
 2 . 1 . 2 ) عوامل فردی
 3 . 1 . 2 ) عوامل شغلی مشخص شده در طرح طبقه بندی مشاغل
 4 . 1 . 2 ) امتیازات در اختیار هیأت مدیره
 ب ) حقوق و دستمزد متغیر (پاداش عملکرد – بهره وری) :
 به منظور ایجاد انگیزه در کارکنان، افزایش بهره وری و اثربخشی و ارتقاء سطح کمی و کیفی دمات که در نهایت منجر به افزایش درآمد برای شرکت خواهد شد، براساس گزارش عملکرد دوره های سه ماهه امور مالی متناسب با نقشی که کارکنان در به ثمر رسانیدن موفقیت آمیز فعالیت های محوله، ارتقای دانش و اعتبار و همچنین ایجاد درآمد برای شرکت داشته اند می باشد و پرداخت حقوق و دستمزد متغیر براساس سود ناویژه و تقسیم بندی مشاغل که به تصویب هیأت مدیره خواهد رسید بوده و در پایان هر سال مابه التفاوت آن تسویه خواهد شد. بدیهی است مبالغ دریافتی از این طریق جنبه مستمر نخواهد داشت.

ماده 33 ) افزایش عمومی :
 افزایش عمومی حقوق و دستمزد کارکنان تابع مصوبات اعلام شده توسط وزارت کار و اموراجتماعی و یا سایر مراجع ذیصلاح خواهد بود.
 ماده 34 ) فوق العاده ها :
 به کارکنان شرکت علاوه بر حقوق و دستمزد ثابت و متغیر، مبالغی تحت عنوان فوق العاده به شرح ذیل قابل پرداخت می باشد :

1 ) فوق العاده های بدی آب و هوا، محرومیت از تسهیلات زندگی و محل خدمت.

2 ) به کلیه کارکنان دائم و قراردادی شرکت که در مناطق بد آب و هوا و محروم از تسهیلات زندگی و یا در مناطق دور از مرکز (محلی خارج از محل استخدام اولیه) به خدمت اشتغال دارند و یا به آن مناطق انتقال می یابند، علاوه بر حقوق و مزایای ثابت ماهانه فوق العاده هایی تحت عنوان فوق العاده بدی آب و هوا، محرومیت و محل خدمت پرداخت خواهد شد. مبنای محاسبه فوق العاده های فوق بر اساس حقوق و دستمزد مبنای کارکنان طبق آیین نامه و جداول خواهد بود.
 ج ) فوق العاده اضافه کاری :
 فوق العاده اضافه کاری در مقابل ساعات کار اضافی خارج از وقت اداری در مواقع ضروری و استثنایی برای انجام وظایف مشخص پرداخت خواهد شد.
 1 ) حداکثر ساعات کار اضافی روزانه 4 ساعت خواهد بود، مگر در موارد استثنایی که با تصویب مدیرعامل، اضافه کاری بیش از 4 ساعت مجاز خواهد بود.

 چگونگی محاسبه و پرداخت حقوق و دستمزد :
 چگونگی محاسبه و پرداخت حقوق و دستمزد پرسنل شرکتها، یکی از موارد مهم و قابل توجه خصوصاً در شرکتهای تولیدی می باشد. برای برقراری هرچه بهتر سیستم حقوق و دستمزد می بایستی سیستم مناسب با توجه به ساختار سازمانی و نیازهای حسابداری صنعتی نسبت به تعیین سیستم اقدام نمود که از نظر دسته بندی اولیه می توان در روش کلی تقسیم بندی کرد.

الف ) روش سنتی دستی :
دسته بندی: جزوه » فنی و مهندسی

تعداد مشاهده: 1593 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: ورد قابل ویرایش

تعداد صفحات: 52

حجم فایل:458 کیلوبایت

 قیمت: 2,200 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی: